Heisann hei. Lenge siden sist? Bare 2 år omtrent, no big deal. 

Uansett. Jeg har gått litt videre i livet, naturligvis. Og for ikke så lenge siden opprettet jeg en ny blogg. Ikke bare med meg- med ungdommer fra hele Norge som rammes av psykiske lidelser (med sterkt fokus på spiseforstyrrelser).  Her inne finner du alt fra personlige historier og råd, til fine dikt og bilder. 

Ikke se på dette som en promosjon, for det er det ikke. Dette er viktig. Dette gjøres ikke for å få tusen lesere og masse bloggpenger. Dette er for å hjelpe. Så om du selv rammes av (p)sykdom, eller kanskje du kjenner noen som sliter- klikk linken nedenfor!




 

Besøk bloggen på: 

https://psult.wordpress.com




Heihallo,

Bloggere har et ansvar. Hvorfor misbruker (alt for) mange dette ansvaret og tillitten?

Unge jenter og gutter, elder damer og menn ser opp til personene foran skjermen. <<Ikke tro å alt du leser>>, sier vi, men de fleste av oss gjør det. Vi suger til oss kunnskapen og informasjonen. Mennesker kan sammenlignes med svamper. Mennesker er nysgjerrige av natur og suger til seg informasjonen som en måte å overleve på.  Det er ingen negativ egenskap å trekke til seg lærdom, det er på denne måten kanskje menneskene lever nå I dag?

 

Men I dag blir alt for mye tull publisert på nett. I dette innlegget vil jeg fokusere på bloggerne med makt som legger ut hensynsløse innlegg, tekst og bilder som ikke er til nytte for noen. Disse innleggene trekker ungdommen og barna(og elder) til seg, som svamper. Det de ikke visste var at informasjonen de trakk til seg var GIFT.

GIFT FOR SAMFUNNET OG ENKELT INDIVIDET.

 

Bloggeren lever på dette.  Jeg mener de sprer usunne og ufriske tanker, oppmerksomhet rundt feil tema og verdier. Det er faktisk veldig kvalmt og provoserende.

 

Værsågod, vis oss dine Silicon pupper. Vis oss dine lange ben og tynne armer. Vis oss din sminkepung verdt hundrevis av dollar. Men advar oss! Si at dette ikke er normalen man bør leve etter. Ikke alle kan få til disse målene i livet sitt, uten å bade knekke fysisk og psykisk. Vi er kanskje Oljebarna , men vi er ikke like. Du er god nok, uansett. 

 

Vær forsiktig med hva dere legger ut.  Selv om det er ytringsfrihet I Norge betyr ikke det at de skal gå på helsen til andre. Del det du vil, men du får selv leve I dårlig samvittighet og skyldfølelse resten av livet. En leser. To Lesere. 10 Lesere som blir påvirket I feil retning.

 

<<Jeg mente det ikke på den måten>> Du mente det ikke? Si det til de to jentene som døde av anoreksi forje uke. De ble fortalt at de ikke var syklig tynne, de var jo bare så vidt tynnere enn bloggeren de så opp til. Hun var jo ikke syk!? Hvordan kunne de være syke da!?

 

<<Jeg mente det ikke på den måten>> Du mente det ikke? Si det til småbarns mammaen som gikk I veggen fordi hun måtte rekke å gjøre det alle bloggerne gjorde. Hun matte jo være den perfekte moren? Sånn som alle andre. Bloggerne skrev at de var helt normale mammaer, akkurat som alle andre.

 

<<Jeg mente det ikkepå den måten!>> Du mente det ikke? Si det til gutten som ble proteinforgiftet og døde nylig av nyresvikt. Han trente flere timer om dagen og spise det dere fortalte han skulle spise. Problemet var bare at han aldri spise noe annet.

 

 

Okay, nå var jeg brutal?. Men du skjønner tegninga.

 

 

Respekter oss! Leserne, som brødføder deg.

Du er ingenting uten oss. Hva med litt respekt? Vær ærlig! Ikke pynt på sannheten.




 

Når ble six pack og lesertall  viktigere verdier enn styrke og respekt? Det er nemlig to vidt forskjellige ting.

 

Peace out, (((vet ikke helt hvor jeg ville med dette innlegget srry))

 

 

#Mening #Minmening #Helse #Fredag #Påske #TGIF #Lørdag #Helg #Kostlhold #Protein #Spiseforstyrrelser #Trening #MentalHelse #Debatt #Mat #Hverdag #Blogg




Heihallo,

Jeg ønsker ikke å være aggresiv eller å skade noen med dette innlegget. Jeg ønsker bare at folk skal reagere og endre. Jeg mener at dette innlegget er viktig og det kritisk nødvendig med endring så snart som mulig.




//Bildet er tatt fra krisssy.blogg.no


Jeg har nå scrollet meg gjennom Kristine Ullebø`s Instagram og blogg. Jeg kjenner sykdommen gripe tak i meg. Skrike for full hals, men samtidig kjenner jeg at den friske Nora dør innvendig. Unge jenter skriver <<Goals <3 >> <<Ååå perfekte ben>><<Jeg vil også ha sånn perfekt kropp>>.  

Kristines kropp er underernært. Kristines kropp er ikke frisk. Kristines kropp er IKKE noe å lengte etter. 

Bildene hun legger ut viser mye hud. Hvert eneste innlegg inneholder et bilde av hennes radmagre kropp. Hver dag klikker tusenvis av unge jenter(og gutter) seg inn på bloggen hennes. De lett påvirkede ungdommene( og barn) blir eksponert for et ideal som ikke burde være et forbilde. 

Forskning og vitenskap står ved min side. Det er ikke mulig å være frisk for å holde seg stabil på en likende undervekt som Ullebø.  (Om man ikke har en lett diagnostisert sykdom).  Vi må huske at hun er 18år, altså en voksen kvinne.  Det er mulig å være naturlig tynn.! Det er mulig å spise masse uten å gå opp i vekt, men denne kroppen er (alt for) syklig tynn.  

((Hva skjer med kroppen når den sultes? Se minnesota ekspirimentet her))

Undervekt er svært farlig og må behandles. Undervekt er dødelig.

 

Jeg ser at mange forsvarer Kristine med at hun har en rask forbrenning og at hun kan spise så mye hun vil uten å gå opp i vekt. Hun har selv skrevet flere ganger at hun prøver å gå opp i vekt, men at hun ikke klarer det. Hør her, Kristine prøver ikke. Hun spiser ALLTID magre produkter. Hun velger alltid de fettfrie produktene og presenterer de med store bilder på bloggen sin. 

 



Hvor lenge holder du deg mett på dette? Hvor mange ts ris er det? Hvor mange gram kylling? Patetiske mengder. 

// Bilde Credit til krisssy.blogg.no

Jeg reagerte svært på et av de nyeste innleggene hennes, hvor hun la ut et bilde av en veldig stor salat(sarkasme).  Bilde viser et kalorifattig måltid. Tidligere har hun presentert andre mindre <<Middags /Lunsj>>retter . Grønn salat med grillet kylling er ikke et fullverdig måltid.  Ullebø påstår å være opptatt av sunnhet. Å ikke spise nok er ikke sunnt.

 

Pepsi Max er en stor del av hennes image <<hva er forbudt på spiseforstyrrelse klinikker?>> Light brus. Pepsi Max inneholder ingen kalorier (O,3 per 100ml). Dette er den perfekte energy boosten og sultdemperen du kan få om du er underernært og teller dine kalorier nøye. Brusen lurer deg til å tro at du er mett og inneholder ingenting. Om Kristine ønsker å gå opp i vekt? hvorfor drikker hun litervis da? Det finnes ikke-sukkerfri-brus som smaker helt det samme.

Det første vi ser som lesere når vi klikker oss inn på krissy.blogg.no er headeren som viser en veldig tynn kropp. Tydelig. Hvorfor må bena hennes være med? Bildet er beskjært sånn at vi skal få med oss bena.  Vi scroller oss ned til innleggene og får møte en drøssevis av bikinibilder.  Ribbena synes. Hun trekker inn (den ikke eksisterende) magen, puster inn og strekker på seg. Hun gjør seg enda tynnere. Vi scroller enda lengre ned og får se outfitsbilder av shorts på vinteren.  Mellomrommet mellom bena blir ekstra eksponert for leserne med posene og vinklene hun velger å bruke.

 

  

Endringer Kristine kan gjøre:

  •  Bruke ansiktet i headeren. (Tilfelle overkroppen)
  •  Ikke skriv om mat, ettersom hun/du ikke har noen erfaring innom ernæring. Unge jenter spiser som deg og blir syke.
  •  Vær ærlig med leserne.
  • Skrive et innlegg hvor hun forteller at hun er undervektig og kroppen hennes ikke er frisk.

 

Endringer leserne kan gjøre:

  • Slutte å kommentere kroppen hennes
  • Slutte å se på henne som den tynne jenta
  • Oppmuntre henne til å gå opp i vekt

  

Kristine skriver godt. Hun har et vakkert ansikt. Kristine har god fashionsense. Kristine har kanskje en morsom personlighet, men hun er ikke frisk.  En usunn(døende) kropp skal ikke framstå som sunn. 

 

Kanskje det er sånn at hun ikke ønsker å gå opp i vekt? Kanskje det er sånn at hun ønsker å spise mer, men ikke kan fordi hele imaget hennes er bygd opp av hennes lille kropp. Men krisssy: DU HAR TILATELSE.  Jeg sier ikke at hun har en spiseforstyrrelse. Jeg sier at hun IKKE har en frisk kropp og IKKE har et sunt og balansert forhold til mat og trening.

Jeg er verken lege eller psykiatrer.  Jeg tåler kritikk.

 

#Undervekt #Mat #Helse #Mentalhelse #Psykiskhelse #Spiseforstyrrelser #Krissy #Fredag #Mening #Minmening #Trening 




Heihallo,
Verden er ikke alltid tipp topp. Alle kjenner seg igjen i det. Det er menneskelig å gråte og skrike, men det er når det blir flere dårlige dager en gode - da det begynner å bli et problem. Det er fortsatt menneskelig, men galt. LIVET SKAL IKKE VÆRE ET SLIT. ((Håper jeg)).
For å være helt ærlig føler det som om ingenting går min vei atm. Ingen verdens ting er riktig. Ingen mestring. Ingen glede. Ingen motivasjon. MEN SANNHETEN ER AT DETTE ER FEIL! Dette er irrasjonelle følelser og tanker.

Denne uken har jeg klatret på klatreverket , klatret en løype jeg trodde var umulig. Jeg har vært sosial utenom skolen. Jeg har vært på sverige shopping. Jeg har kjøpt klær til meg selv (!!) og drukket kaffe på byen.
Hvorfor husker jeg ikke dette? Hvorfor spiser samvittigheten og angsten meg opp innen ifra? Hvorfor skriker stemmene til jeg ikke fortjener noe? Din store, feite dritt!, hører jeg konstant.

"Ta deg sammen, Nora! I helgen skal man slappe av! I helgen skal man kose seg! Balanse i hverdagen er viktig! ?, råder jeg meg selv og andre hele tiden. Æsj, men uansett så får jeg panikk bare ved tanken av at 2 av 7 dager denne uken så gikk jeg mindre enn 22 000 skritt. Den rosinen jeg spiste på onsdag som ?extra? føles som 2kg fett på lårene og 5 på magen. Nå, søndag morgen forsvinner alle de gode opplevelsene og blir erstattet med tunge opplevelser og tanker. Jeg over tenker og over analyserer. Plutselig blir alle de gode -> Onde. Dette er ikke balanse.


// Følg meg på instagram @berlinernora


Jeg utfordrer deg til å skrive 3 gode ting som har skjedd denne uken og 3 dårlige, men du er ikke ferdig der. Så skriver du de 3 gode opplevelsene/resultatene en gang til.


1. Jeg har klatret og mestret.
2. Jeg har gått en tur med en venninne (omg jeg har en venn c: )
3. Jeg fikk tilbake et VELDIG GODT resultat på engelsk kartleggningen 

1. Jeg har beveget meg for lite denne uken
2. Jeg har gått opp i vekt
3. Jeg har løyet (veldig) mye

1. Jeg har klatret og mestret.
2. Jeg har gått en tur med en veninne (omg jeg har en venn c: )
3. Jeg fikk tilbake et VELDIG GODT resultat på engelsk kartleggningen 


Det er viktig å ikke feie alle det dårlige opplevelsene under teppet, det bygger seg bare opp på den måten. Det er viktig å kunne godta å ha det dårlig, men det er viktig å også kunne godta å ha det bra.  Husk at du er bra nok! , selv på dårlige dager.  Alle fortjener gode tanker og opplevelser. 

Nora is out

#Helg#Søndag#Helse#Kosthold#Angst#Depresjon#Mentalhelse#Selvhjelp#Spiseforstyrrelse#Trening#Mandag#Uke#Natur#Instagram#Resie#Mestring



Heihallo,

«Hvordan går det?», spør hun og legger hodet litt på skakke. Jeg svarer ikke, bare stirrer tomt ut i luften. «Det går»,svarer jeg... tilslutt.



Vi leser mye om hvordan man skal overleve* å være psyk/syk , men hvordan skal man egentlig overleve* å være med en som er psyk/syk??

*-Survival guide 

♥ I dag vil jeg dele mine egne tips om hvordan jeg vil at noen uten ifra skal snakke med meg. ♥

 

  • Tenk før du snakker! Skjekklise : ( Er det noe negativt om personen? Er du uening noe han sier? Om ja... Tenk igjen)
  • Ikke vær redd. Ta føringen og snakk med bestemt tone, uten å virke aggressiv.
  • Vis empati, men ikke fokuser for mye på de negative sidene av saken.
  • Ikke vær redd for fysisk kontakt. En klem kanskje? Eller et vennlig håndtrykk? High five!
  • Fortsett samtalen med å stille en positivt spørsmål 
  • Unngå ordene -aldri og alltid
  • Ikke høy stemmen. Ikke hver aggresiv.
  • Ikke sky samtaleemner. Da blir det som en stor rosa elefant i rommet og kan skade mer enn å snakke om det
  • Fortell gjerne om egne vanskeligheter, men ikke lag det til en .konkuranse. - <<hvem har det vondest>>
  • Vær forsiktig med å dra paralleller fra tidligere opplevelser,samtaler og personer.

 


Disse er basert på egne erfaringer og ønsker. Ingen mennesker er like, men dette kan kanskje gi en ny tankegang eller ikke være til nytte i det hele tatt. 

 

Q: Hva synes du at andre skal si/gjøre når du har det vanskelig? 

//Nora is out

#Mandag #Hjelp #Selvhjelp #Stress #Depresjon #Angst #Spiseforstyrrelser #Helse #Kosthold #Trening #syk #psyk #mentalhelse #skole #Jobb




Hei,

"Jeg føler meg utilstrekkelig. Jeg føler meg ikke god nok. Jeg kan ikke gjøre noe med det. Hvorfor er det så urettferdig??

 Dette er dumme og unødvendige tanker. Jeg lover deg at uansett situasjon, så har du muligheten til å gjøre noe med det. 

 

DU har muligheten til å hjelpe til for å redde Arktis. DU har mulighet til påvirke de største lederne, bare med et tastetrykk. 

Husk at du kan være den lille forskjellen. DU er kanskje ikke mennesket som kom til verden for å utgjøre denne forskjellen, eller er du? (Hint: JA)

 

Arktis smelter bort. Arktis forsvinner.  

BLI MED NÅ FOR Å STANSE ET OLJEUTSLIPP FØR DET ER FOR SENT!

Be verdens lederne om å skape et globalt verneområde i de ubebodde områdene rundt Nordpolen og forby oljeboring og destruktiv fiske i arktiske farvann!

(Skriv under på siden, gratis,raskt og enkelt - det er alt du trenger å gjøre for å redde Arktis)

SKRIV UNDER HER

 

Arktis er unikt. Isen i Arktis reflekterer mye av solas varme ut i verdensrommet og på denne måten holdes planeten avkjølt. I løpet av de siste 30 årene har 75% av sjøisvolumet forsvunnet. Det høye tallet er resultatet på våre handlinger. Den store endringen av ismasse er fordi vi brenner store mengder fossil energi. På grunn av den skitne fossilindustrien kan Arktis snart være HELT UTEN IS om sommeren.

Issmeltingen vil forårsake stigende havnivå, forstyrre de globale værsystemene(naturkatastrofer), og gjøre at oppvarmingen går raskere. Dette vil være katastrofalt, ikke bare for menneskene og dyrene som holder til i regionen, men for alle oss andre også. Beskyttelse av Arktis er å beskytte oss selv.

Sjødeløse selskaper som Statoil, Shell, Gazprom og Exxon invaderer det sårbare Arktis. De er på jakt etter olje. Her risikerer de kataostrofale oljeulykker som er umulig å rydde opp i, bare for noen ekstra dråper olje som jorden uansett ikke tåler at vi brenner. 

BLI MED NÅ FOR Å STANSE ET OLJEUTSLIPP FØR DET ER FOR SENT!

Be verdens lederne om å skape et globalt verneområde i de ubebodde områdene rundt Nordpolen og forby oljeboring og destruktiv fiske i arktiske farvann!

JEG BER DEG! 

//www.greenpeace.org

 

#Miljø #Hverdag #Norge #Olje #Politikk #Helse #Forskjell #Reise #Framtid #Helg #Greenpeace #Bilder #Dyr #Hjelp #Søndag #Mandag




Kjære deg som stresser, Kjære deg som alltid løper til bussen, Kjære deg som pugger til langt på natt(selv i feriene), Kjære deg som mener køen er for lang, Kjære deg som trener på tvang, Kjære deg som har en detaljert full timeplan uten frilek,Kjære deg som alltid må, Kjære deg som klarer å presse inn et 18 minutters kafebesøk mellom jobb og småbarn, mellom skole og pugging, trening og de ytre forberedelsene. Kjære deg som ikke nyter kaffen, fordi du allerede stresser med morgendagen...

Ro ned. Pust. Se deg rundt. Hører du noe? Lukt? Hva oppfatter sansene dine akkuratt nå? 

Det er lett for meg å si at du skal roe ned. Jeg trenger bare å flytte fingrene mine fra tast til tast, for å forme ordene. Lett og enkelt.  

Ro ned. Pust. Se deg rundt. Hører du noe? Lukt? Hva oppfatter sansene dine akkuratt nå? 


Jeg vet det er vanskelig å leve i nåtid når tankene liker å fly fram og tilbake i tid. Jeg er selv et godt eksempel på en typisk "bekymret stresser". Jeg tenker tanker om opplevelser i preteritum og presens perfektum. Jeg tenker hva om-tanker?Jeg tenker tanker om tanker. Jeg tenker så det knaker og det er alltid noe jeg burde eller må gjøre. Det ironiske er at tankene gjør at jeg ikke rekker eller klarer å gjøre hva jeg burde eller må gjøre. Hodet koker nesten over,eksploderer nesten i et sky av stress og angst. Over-tenkingen, angsten og stressen blir til slutt til en for stor del av meg og det blir umulig å gjøre alle burde/må-?oppgavene?- og fordi jeg ikke gjør det jeg burde og må, blir over-tenkingen, angsten og stressen en enda større del av hverdagen, som så igjen bidrar til enda mere overtenking, angst og stress. 

 

Det er veldig vanskelig å bryte et mønster. Du må bryte en ond spiral som dytter deg lengre bort fra livet, når det du egentlig (tror du) gjør er å strebe etter livet(bare på feil måte). Da har vi kommet til spørsmålet : Hvor er livet (eller) Hva er meningen med livet?

Jeg vet ikke hva meningen med livet er, men jeg vet at å løpe til bussen, for å rekke å skifte, for å så løpe til bussen igjen, mens du tenker på prøven i neste uke, deretter trene med tårer i øynene ikke er meningen med livet. 

Tid er en trigger for meg. For lite tid, for mye tid, akkuratt passe tid. All tid må utnyttes til maksimale nytte og perfektion. Sannheten er at tiden går, men den går ikke så raskt at du ikke rekker å stoppe opp for å puste. 

Trekk pusten dypt. Kjenn på at lungene fyller seg opp med oksygen. Pust sakte ut igjen . Tankene vill komme, men bare la dem rope etter din oppmerksomhet. Ignorer dem. Du bryr deg ikke.

Se for deg at du har en høy vegg som sperrer tankene ute. De får ikke lov til å komme inn. Forestill deg veggen din. Hvordan ser den ut? Er det en murvegg? Er den transparent? Mønster og farge? Lukter den hest?

Det er viktig med pauser. Pauser i hverdagen. Pauser på skolen og pauser på jobb. På akkuratt samme måte som det er viktig med drikke pause på treningen. Se på pulsen som vann balansen i kroppen. Ro = drikken. For mye ro/drikke er ikke bra- da blir kroppen i ubalanse. For lite ro/drikke blir kroppen din også i ubalanse. Det handler om å finne balansen. Ingen svetter like mye og har samme dagsbehov for vann. Du skal ikke sammenligne deg med andre, bare din balanse er din balanse.

Ikke alle pauser ved å oppdatere seg i kollegaenes kjærlighetsliv eller dramaklassen på skolen, men noen gjør det. Ikke alle pauser ved a lese eller spille høy musikk på høytalerne, men noen gjør det. Det handler om å finne ting som gir deg energi til å forsette å leve et aldersadvekvat* liv.  Ikke gi opp- ta en pause!

Ring en venn, sett på klassisk musikk, spis en pose chips, se en film, gå en skitur, tegn og mal. Hva synes DU er gøy? 

men vet du hva? Burde/må oppgaver burde og må ikke alltid gjøres. Det at du fikk tilbake et par dårlige prøver i 10.klasse og noen spørsmål om hvorfor du ikke deltok på treningen i forje uke...gjør ingen verdens ting. Verden består? Verden består.

 

*aldertilpasset. En voksen skal være voksen. Et barn skal være et barn. 

 

Nora is out, 



yXWQE6K5cU

GTG, nå skal jeg følge mine egne råd. 

 

 

#Angst #Hverdag #Skole #Jobb #Eksamen #Prøver #Mening #Meninger #Mentalhelse #Helse #Kosthold #Stress #Selvhjelp #Student #Spiseforstyrrelse #Idrett #Trening #Familie #Søndag #Mandag 





Hei, jeg er en jente på snart 16. Jeg er sliter. Jeg sliter med å overleve min tunge hverdag. 

Diagnostisert med en spiseforstyrrelse, depresjon og sosial angst. 

"Jeg har diagnosene, jeg er de ikke. ", sier jeg til meg selv hver dag.

Funker det? Til en viss grad. Helt til angsten spiser meg opp innenfra og tankene overtar. 

Jeg tilhører generasjoen som har alt. Hvorfor har jeg da ingenting? Eller jo, jeg har meg selv og spisefortyrrelsen, tankene og frykten. (og en hund <3) 


Denne bloggen skal være til hjelp for andre. Jeg skal ta opp tabu-temaer og rette opp i misforståelser, dele historier og erfaringer.

Jeg skal dele teknikker og tanker som kan hjelpe pårørende og ofre på vei mot livet 




 

#Helse #Ny #Kosthold #Tabu #Psykiskhelse #Psyk #Mat #Meg #Angst #Nyblogg #Spiseforstyrrelse #Fredag #Ommeg




Velkommen til blogg.no! :)

Dette er det aller første innlegget i din nye blogg. Her vil du finne nyttig informasjon, enten du er ny som blogger eller har blogget før.

Trenger du litt starthjelp finner du våre hjelpesider her: http://faq.blogg.no/, og vår engasjerte supportavdeling er tilgjengelig (nesten) 24/7.

Bloggen
Ønsker du å gjøre den nye bloggen din litt mer personlig anbefaler vi at du fyller ut profilinfo, og velger et design som passer til deg. Vil du bare komme i gang med bloggingen kan du starte et nytt innlegg.

Hashtags
Blogg.no bruker hashtags for å samle innlegg som handler om samme tema. Hashtags gjør det lettere å finne innlegg om akkurat det temaet du søker. Du kan lese mer om hashtags her: http://hashtags.blogg.no/

Andre nyttige sider
Infobloggen: http://info.blogg.no/
Vårt regelverk: http://faq.blogg.no/infosider/retningslinjer.html
Vilkår for bruk (ToS) og integritetspolicy: http://faq.blogg.no/?side=omoss

Nå som du har lest dette innlegget kan du redigere det eller slette det. Vær dog oppmerksom på at det alltid må være minst ett innlegg i bloggen for at den skal fungere - det er for eksempel ikke mulig å redigere designet uten at det finnes innlegg i bloggen.

Når du skal logge inn neste gang kan du gjøre det fra vår forside på http://blogg.no/.

 

Vi håper du vil trives hos oss!

hilsen teamet bak
blogg.no

 

blogg.no | logg inn | hjelp | regelverk | vilkår | om oss | kontakt oss | infobloggen

 








Denne bloggen er personlige ytringer fra utgiver av bloggen. All bruk av bilder, tekst eller video fra bloggen må avtales med bloggens ansvarlige utgiver.
Bloggen ligger på
blogg.no og annonser på bloggen selges av Mediehuset Nettavisen. Ansvarlig redaktør for Mediehuset Nettavisen er Gunnar Stavrum.

hits